ابتدا باید بدانیم که رابط کاربری چیست: به طور خلاصه هدف اصلی رابط کاربری فراهم کردم سیستمی است که مخاطبان بتوانند از طریق آن تعامل بیشتری با خدمات یا محصولات داشته باشند، یعنی نیازها و نظرات و پیشنها...
هویت سازی برند
این روزها برندهای قدرتمندی را میبینیم که در جذب مشتری کاملا موفق هستند، اگر به برند آنها دقت کنیم اولین مشخصه، "هویت بصری" قدرتمند است. این برندها با تفکری عمیق توانسته اند هویت بصری ای ایجاد کنند تا عواطف و احساسات مخاطبان را تحت تاثیر قرار داده و همچنین اعتماد آنها را نسبت به محصولات خود جذب کنند.
پس تا اینجا دانستیم که یکی از مراحل ساخت هویت برند، خلق هویت بصریِ خوب است.
برندهای موفق میتوانند خلاق باشند. آنها همراه با نیازهای مشتری حرکت میکنند و در محصولات خود کیفیت و خلاقیت را به نمایش میگذارند، به همین دلیل است که مخاطبانشان برای رونمایی محصول و دسترسی به آن هیجان دارند.
آنها سعی میکنند همیشه نسبت به رقبای خود متفاوت باشند. آنها تمایز را در هویت برند و ذهن مشتریان پررنگ میکنند.
نشان دادن توجه به نیاز مصرف کنندگان اصل مهم و دشواری است.
همه ی مصرف کنندگان در موقعیت های مختلف جغرافیایی شرایط و نیازهای یکسانی ندارند، پس برندهای موفق باید پاسخگوی تمامی نیازهای مشتریان خود باشند.
استفاده از فاکتورهای بصری مثل تضاد رنگ ها، سادگی یا پیچیدگی، حرکت و... کمک بسزایی در زیبایی هویت برند و ماندگاری آن در اذهان میکند. اما ممکن است برند طی مدت ها نیاز به تغییر داشته باشد، که این تغییرات را میتوان در هویت بصری برندهاب قدرتمند نیز مشاهده کرد.
البته نکته ای در خلق هویت بصری برند خیلی باید به آن توجه داشت، استفاده از روانشناسی رنگ ها است.
اینکه رنگ ها و میزان وضوحشان به چه صورت باشد، به نوع محصول و جنس و سن مخاطبان آن برند بستگی دارد. برای مثال رنگ قرمز برای محصولات خوراکی و یا رستوران ها مناسب است چون این رنگ تا حدودی اشتها بر انگیز است.
اشکال هندسی نیز میتوانند بخش بزرگ و مهمی در هویت بصری برند موفق باشند، به شرط اینکه از آنها به درستی و با خلاقیت بالا استفاده شود.