سالیان سال است که سایت ها در دنیای اینترنت پا به عرصه وجود گذاشته اند و مورد استفاده گسترده در تمامی جهات و موضوعات قرار گرفته اند اما در چند سال اخیر به دلیل پیشرفت چشمگیر تکنولوژی و دنیای دیجیتال دا...
توسعه برند
در مقالهی "هویت برند" به برخی از قدم هایی که برندهای موفق برای ساخت هویتشان برداشته اند اشاره کردیم، اما سوال این است که فقط ساخت هویت برند برای موفقیت کافی است؟
فکر میکنید شرکت هایی که برندسازی میکنند بعد از ساخت هویت و طراحی لوگو و... کارشان تمام میشود؟
مسئله این است که ما باید بعد از ایجاد هویتی برای برند، بتوانیم آن برند را در ذهن ها ماندگار سازیم که این اتفاق تنها با حفظ کیفیت، ارزش های برند و همچنین اعتماد مشتریان میسر خواهد شد.
معمولا برای توسعه دادن یک برند باید به بخش های اصلی آن توجه شود.
"بخش های اصلی توسعه برند"
استراتژی برند:
در این بخش تصمیم میگیرند که با چه روش هایی برند را به بازار معرفی کنند. هرچقدر این روش ها بهتر باشند، توسعه برند روند سریع تر و بهتری را در پی خواد داشت.
هویت برند:
با هویت برند میتوان یک برند را به مردم معرفی کرد. همچنین میتوان تعیین کرد که برند، مدت بیشتر یا کمتری در ذهن مخاطب بماند.
مدیریت برند:
در این بخش تمام سرمایه گذاری ها و هزینه های برند مدیریت میشود. موفقیت یا شکست برند بسیاد به نحوه مدیریت بستکی دارد.
طراحی گرافیک:
شاید بتوان گفت این بخش تاثیرگذار ترین بخش توسعه برند است، زیرا اگر طراحی گرافیک که شامل ویژگی های ظاهری برند است نباشد مردم نمیتوانند با برند ارتباط عاطفی و... برقرار کنند، در نتیجه به هیچ عنوان جذب آن نمی شوند.