طراحی کاتالوگ
مجموعه ای از اطلاعات دقیق و جامع درباره برند یا کسب و کاری را کاتالوگ میگوییم.
کاتالوگ تنها به معنی نوشته هایی درباره یک مجموعه نیست،بلکه مهم ترین اصل در موثر بودن کاتالوگ،طراحی منحصربه فرد آن است.
چرا در کاتالوگ اطلاعات با تمام جزئیات طراحی میشود؟
زیرا کاتالوگ مستقیماً از تولید کننده به مصرف کننده منتقل نمیشود و تنها برای واسطه ها(یعنی ارائه دهنده های خدمات و یا فروشندگان محصولات)طراحی میشود.
یک کاتالوگ جداب باید ویژگی های زیر را در خود جای دهد:
◇با مخاطب صادق باشد،بیش از حد اقراق نکند.
◇به گونه ای طراحی شود که تا حد امکان به سوالات پیش بینی شده مخاطب پاسخ دهد.
◇تصاویر زیبا و مرتبط با متن داشته باشد.
◇مخاطب برای مطالعه آن زمان زیادی را صرف نکند.
◇اطلاعات در عین کامل بودن،مختصر و مفید باشد.
و در آخر اگر یک مجموعه کاتالوگ جذابی طراحی کرده باشد،مخاطب برای به دست آوردن اطلاعات درباره آن مجموعه قبل از اینترنت، به سراغ کاتالوگ آن میرود، و تا آخرین صفحه آن را مطالعه میکند.