مفهموم رابط کاربری و تجربه کاربری
ابتدا باید بدانیم که رابط کاربری چیست:
به طور خلاصه هدف اصلی رابط کاربری فراهم کردم سیستمی است که مخاطبان بتوانند از طریق آن تعامل بیشتری با خدمات یا محصولات داشته باشند، یعنی نیازها و نظرات و پیشنهادات خود را به راحتی بازگو کنند.
سیستمی که جهت رابط کاربری طراحی میشود باید به گونه ای باشد که مخاطب با آن احساس راحتی کند و هر لحظه که نیاز داشته باشد وارد سیستم شود، تا حد امکان هر قشری( اگر جامع هدف بزرگی دارید)بتواند با آن تعامل برقرار کند. به عبارتی دیگر پیچیده و سخت نباشد.
از ظاهر(رنگ،فونت،برچسب،اشکال و...)جذابی برخوردار باشد.
و از همه مهم تر دارای محتوای متنی و تصویری با کیفیتی باشد.
اکنون به معنی تجربه کاربری میپردازیم:
تجربه کاربری شامل مجموعه ای از احساسات کاربران،هنگام تعامل با سیستم است.
هدف از طراحی این دو( رابط کاربری و تجربه کاربری)تاثیرگذاری برند تجاری بر منطق و احساسات انسان ها است.
تجربه کاربری در اصل تمامی آن چیزی که ما را به هدف نزدیک تر میکند(محتوا، الگوی تعامل، ساختار اطلاع رسانی و...) را در بر میگیرد.
مس در نتیجه به هیچ هنوان نمیتوان تجربه کاربری را با رابط کاربری یکی دانست، اما بدیهی است که هدفشان یکسان است.