داستان لوگوها: Gillette میخواهیم درباره برندی آشنا و قدیمی که همه رضایت خاطر از محصولات آن را داریم صحبت کنیم. ژیلت شرکتی دارای محصولات آرایشی بهداشتی است که توسط شخصی به نام کینگ سی ژیلت در سال ۱۹۰...
مهارت های مهم برای طراحی لوگو
کسانی که میخواهند لوگو طراحی کنند،باید هویت بصری مجموعه را درون لوگو بگنجانند، این نکته یکی از اصول مهم در طراحی لوگو است.
اکنون توصیه هایی از زبان مشبیل(کارشناس طراحی لوگو) را با هم مرور میکنیم:
○هدف اصلی از طراحی لوگو این است که مشتری بتواند برند شما را از برند های دیگر تشخیص دهد، پس لوگو باید منحصربه فرد و هوشمندانه طراحی شود.
هنگام طراحی لوگو باید به چیزی فکر کنید که کاملا متمایز با طرح های موجود است. حتی ذره ای تقلید از لوگو های دیگر شما را به طراح غیر حرفه ای تبدیل میکند.
لوگویی که طراحی میکنید نباید اینقدر ساده باشد که دیگران بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. اما میبینید که برندهای موفق لوگو های پیچیده و در عین حال ساده ای دارند تا مخاطب بتواند به آن را تجزیه و تحلیل کند.
البته که در برخی مواقع نمی توان از تقلید دور ماند، اما استفاده از ذهن و طرح های خلاقانه را نباید نادیده گرفت.
○با اینکه لوگو یک تصویر است اما معرف نام تجاری یک مجموعه نیز میباشد. پس هنگام طراحی لوگو باید به این فکر کنید که از دیگر وظایف لوگو این است که معرف و یادآور یک نام تجاری باشد.
چند سطر بالاتر به ساده نبودن لوگو اشاره کردیم، اما اگر دقت کنید برخی لوگو ها هستند که در نگاه اول نمیتوانیم نام برند را بخوانیم و این اصلا خوب نیست! چون باعث کاهش جذابیت لوگو برای مخاطب میشود.
یکی دیگر از مهم ترین شاخصه ها در طراحی لوگو رنگ است.
هر رنگ داری معنی خاص است و وقتی تصمیم به طراحی لوگو میگیرم باید تمام این معانی را بدانیم تا بتوانیم از رنگ مناسب در موضوع متناسب با خودش استفاده کنیم.