اینفلوئنسر مارکتینگ
میتوان این افراد تاثیر گذار بر جامعه(اینفلوئنسرها)
را به چهار دسته زیر تقسیم کرد:
◇سلبریتی: افرادی که شهرت و آوازه ی خود را از دنیای واقعی کسب کردند. مثل تبلیغ یک محصول توسط بازیگران یا ورزشکاران در تلویزیون.
◇بلاگر: کسانی که یک موضوع را به طور تخصصی، نقد و بررسی میکنند. مثل بررسی لوازم بهداشتی و آرایشی در فضای مجازی.
◇میکرو اینفلوئنسر: این دسته از اینفلوئنسرها محتواهایی از یک موضوع دلخواه را منتشر میکنند.
آن ها به دلیل کم بودن مخاطبانشان ارتباط نزدیک تر و صمیمانه تری با دنبال کنندگان خود دارند.
◇واینر: آن ها در اصل بازیگران یا کمدین های دنیای مجازی هستند.